Strona 5 z 5
SKARGI I WNIOSKI
- Pacjent lub osoba reprezentująca jego prawa, jeżeli uzna, że te prawa zostały naruszone, że zwrócić się z interwencją do:
- bezpośredniego przełożonego osoby udzielającej świadczenia zdrowotne,
- w razie niezadowalającego załatwienia sprawy zwrócić się o jej rozpatrzenie do dyrektora Szpitala.
- W razie niezadowalającego załatwienia sprawy zwrócić się o jej rozpatrzenie przez Radę Społeczną Szpitala, a następnie do organu, który utworzył i prowadzi zakład.
- W razie niezadowalającego załatwienia sprawy zwrócić się o jej rozpatrzenie do Sekcji Skarg i Wniosków przy Narodowym Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie.
- Jeżeli naruszenie prawa dotyczyło fachowej czynności medycznej, zwrócić się do Okręgowej Izby Lekarskiej, bądź do Okręgowej Izby Pielęgniarek i Przełożonych w Białymstoku, a także Naczelnej Rady Lekarskiej, bądź Naczelnej Rady Pielęgniarek i Przełożonych w Warszawie.
- Skierować sprawę do Sądu powszechnego, jeżeli w wyniku działania lub zaniechania zakładu opieki zdrowotnej lub osoby wykonującej zawód medyczny naruszono dobro osobiste pacjenta lub wyrządzono szkodę materialną w rozumieniu kodeksu cywilnego.
Zmieniony: Wtorek, 10 Maj 2016 22:15